CatEspFrEng
MENU
Segueix-nos a
Si vols estar informat de les
ofertes envia WhatsApp al
634 761 534



Les llums de conducció dïurna ó DRL (Daytime Running Light) són obligatòries a Escandinàvia des del 1972, països pionners entre d'altres camps, en la seguretat viària. Més tard s'imposen al Canadà i EE.UU i a des e l'any 2000 s'extenen per a tot Europa.

A partir del 2011 tots els turismes homologats a Europa han de cumplir la Directiva Europea que obliga a portar de sèrie aquests llums. I per el 2012 ho serà per a camions, autocars i autobusos.

Es tracta de dos fars ó llums a la part davantera de color blanc, normalment tipus LED (Light Emitting Diode, diode emissor de llum) que es posen en marxa al donar el contacte del vehicle.

Són independents dels llums de curtes ó de carretera, ja que si bé aquests llums s'encenen a la part davantera i posterior, els DRL només són al davant del vehicle i tenen per finalitat fer-nos més visibles mentre conduim de dia.

Tampoc les substitueixen en els casos en que és obligatori els llums d'encreuement (amb boira, en els tunnels, etz). Estudis recents estimen que aquesta norma reduirà en un 5% la sinistralitat a les carreteres.

En el nostre pais, tot i que en data 6 de febrer de 2007 s'aprovà una moció sobre l'ús d'aquests llums, a dia d'avui no és obligatori els DRL en els vehicles no homologats ni és sancionable el portar els llums d'encreuement durant el dia.

Només és una recomanació tal com ens recorden els panells lluminosos. Els vehicles en els que ja és obligatori són les motos.

Si es vol instal·lar els DRL en un vehicle no homologat, cal fer-ho a través d'un taller autoritzat i passar la corresponent ITV. L'altra opció, en el cas de que s'imposi la seva obligatorietat, és fer servir els llums d'encreuement.

La Direcció General de Trànsit ha d'informar del com, quan i de les opcions que tindran els usuaris per a cumplir amb la norma.

Per a saber-ne més:

Enrere